var data = ''; document.write(data); var data = ''; document.write(data); var data = ''; document.write(data); کشتی هوایی از طرح مفهومی تا طرح عملی
 
ِکشتی هوایی
طراحی و ساخت کشتی هوایی و تلاش برای بومی سازی تکنولوژی هواوفضا
سه شنبه 27 تير 1396برچسب:, :: 21:51 ::  نويسنده : فلایت سازان       

Concept ارائه شده توسط گروه Varialift  Airship  حال به مراحل عملی و توسعه طراحی رسیده است تاریخچه این طرح از سایت این شرکت اراده می گردد:

 
ایده ساخت یک بالون بالابر متغیر برای اولین بار در اوائل سال  2000 به آلن هندلی رسید. او در آوریل 2004 برای ثبت اختراعات اروپا، آمریکا و هنگ کنگ ثبت نام کرد. همه اعطا شد. 

در سال 2007، آلن هندلی، از طریق یک سری سخنرانی ها در کنفرانس ها و سمپوزیوم های مربوطه در سراسر جهان، آگاهی جهانی را در مورد پتانسیل عظیم بالادستی بالابرهای بالادست آغاز کرد. در مجموع، سخنرانیها به 11 رویداد جداگانه (که در زیر اشاره شده است) انجام شد و منجر به ایجاد Varialift توسط بیشتر متخصصان به عنوان فن آوری امیدوارکننده برای ارائه محموله های بالادستی گسترده شد. 

یک بخش از یک بالون نمونه اولیه در سال 2010-2011 برای تست مفهوم بالانس متغیر ساخته شد. این پروژه در نوامبر 2011 به اتمام رسید و پرواز آزمایشی با موفقیت انجام شد و این واحد با استفاده از واحدهای شناور متغیر، تحت کنترل کامل زمین قرار گرفت. آقای دیوید بیکن، یکی از دوستان بلند مدت آلن هندی، اولین مردی بود که در هوا برداشته شد. 

از سال 2012، آلن هندی، مدیر عامل شرکت Varialift Airships Plc و مدیر ارشد توسعه کسب و کار ارنستو Soria Garcia تمرکز خود را بر افزایش مالیات برای حرکت به ساخت و ساز در مقیاس کامل. آنها همچنین تصمیم گرفتند مکان مناسب برای اولین سایت تولیدی را شناسایی کنند. در این دوره، آنها همچنین طراحی فرایند تولید، طراحی مفهوم مونتاژ خودرو را طراحی کرده اند. 

از سال 2012 تا 2016، هندی و سوریا با تعدادی از مقامات محلی در فرانسه ملاقات کردند که برای جذب سرمایه گذاری برای نادیده گرفتن فرودگاه ها و تاسیسات نظامی شرکت کردند. موافقتنامه در نهایت با ریاست یور و لوئر، شهر Chateaudun و وزارت دفاع فرانسه در سال 2016 به دست آمد. شرکت Varialift Manufacturing SARL در نوامبر 2016 به درستی راه اندازی شد و استخدام طراحان و کارکنان خط تولید آغاز شد. 


سخنرانی ها و رویدادها: 

هواپیمای قطار به قطب شمال: آن را در چهارمین همایش بین المللی ISOPOLAR در کانادا، 29 تا 31 اکتبر 2007 
 
قطارهای قطار به قطب شمال: نزدیک شدن به نقطه اوج، ISOPOLAR، کالگری آلبرتا، 23 سپتامبر 2009 
 
Airships، ارائه به Peterborough Envirocluster در مرکز نوآوری محیط زیست در پیتربورو، انگلستان، 14th ژوئن 2010. پشتیبانی شده توسط: پروفیل J Fielding و تیم خود را از دانشگاه Aerospace Cranfield. 
 
هواپیماها، ارائه به انجمن بالون، کالج امپریال لندن، نوامبر 1 2011 
 
Airships VI: بازی -Changer، ISOPOLAR، سیاتل، 5-6 دسامبر 2011. پشتیبانی شده توسط: ارنستو Soria گارسیا. 
 
بارهای هوایی، 22 تا 24 آگوست 2012 در کارگاه عملیات شمالی، Anchorage. سازماندهی شده توسط مرکز حمل و نقل دانشگاه آلاسکا در همکاری با مرکز تحقیقات NASA Ames و شرکت ایزو پالار ایراسینز شرکت پشتیبانی شده توسط: ارنستو Soria گارسیا. 
 
نامه های باربری، ارائه به انجمن حمل و نقل هوایی سلطنتی بریتانیا، 15 ژانویه 2013، Farnborough، انگلستان. پشتیبانی توسط ارنستو سوریا گارسیا. 
 
واقعیت های تدارکات راه دور، ارائه به نمایشگاه شمالی 2 کارگاه کانادایی ترانسپورت موسسه، مارس 1، 2013، وینیپگ، مانیتوبا، کانادا. 
 
Arctic-Logistics-Infrastructure، ارائه شده به موسسه حمل و نقل کانادایی، 19-20 ژوئن 2013، Yellowknife، Canada. (ارنستو Soria گارسیا تنها). 
 
تحویل بارهای هوایی به آلاسکا، ارائه سومین جشنواره باربری هوایی در آلاسکا، وزارت حمل و نقل، 10 تا 12 ژوئیه 2013، دانشگاه آلاسکا. 
 
Remote No More، 9-10 اکتبر 2013، کنفرانس بار هوایی، وینیپگ، کانادا. سازماندهی شده توسط Wabung Developments Ltd ،دولت کانادا و دانشگاه مانیتوبا.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
با توجه به تاریخچه کوتاه بالا کاملا مشهود است که فرمول ایده و استقامت و پشتکار و در نهایت سرزمینی با دولت فهیم موجب قدرتمندی ملت ها در تمامی حیطه ها می گردد. بدین ترتیب این طرح هم با وجود مشکلات مسیر به سرانجام ترسیم شده اش می رسدو بایست دقت کنیم همانطور که در تاریخچه هم اشاره شد و بنده تا حال در مقالات قبل هم اشاره کردم بازار عظیمی برای حمل و نقل با کشتی های هوایی متصور هستیم در زمان ارائه این ایده در سال 87 بعد در سال 92  با وبلاگ های جدیدتر 
بدنبال راهی برای دارا شدن ما ایرانیان به تکنولوژی های جدید حتی در حوضه  پرواز بودم اما مدتها می گذرد و پایان نا بهنگام شاید فرا رسد....................؟
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
مراحل ساخت نمونه اولیه:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
دیدگاه گروه  Varialift Airship :
 
 

بازار جهانی

طبق گفته سرایسکس ، بازار تدارکات جهانی به ارزش 4 تریلیون دلار در سال است که 70 میلیارد دلار هزینه حمل و نقل هوایی و 2 تریلیون دلار ترابری در جاده ها است. پرند های سبک تر از هوا در نهایت درصد قابل توجهی (احتمالا بخش عمده ای از) حمل و نقل هوایی جهانی را تامین می کنند و بخش کوچکی، اما هنوز هم بسیار ارزشمند از تجارت جاده ای موجود در جاده ها، مخصوصا برای کالاهای طولانی، بزرگ و سبک هستند.

Varialift منحصر به فرد است در آن زمانی که بر روی زمین می تواند سنگین تر از هوا باشد و می تواند با وسیله نقلیه محموله درایو بارگیری شود.

پس از بارگیری، بارهای محموله ایمن می شود و بالون بالابر به صورت عمودی به هوا بدون استفاده از موتور محرک حرکت می کند. این به لطف واحدهای شناور متغیری Varialift است.

Varialift به صورت عمودی و از طریق فشرده سازی آسانسور گاز سنگین تر از هوا می شود و برای بارگیری و تخلیه پایدار است.

Varialift کاملا سفت و سخت و مدل های اولیه قادر به حمل بار از 50 تا 250 تن می باشد. مدل های بزرگتر با بار مصرف تا 3000 تن قابل تصور است.

کشتیهای هوایی Varialift میتوانند بدون استفاده از انرژی به طور نامحدود پرواز کنند. این بدان معنی است که محموله های بزرگ (به عنوان مثال، بنای الکتریکی، تیغه های توربین بادی و برج ها، مخازن تحت فشار راکتور هسته ای و مبدل های حرارتی، ساختارهای پیش ساخته مانند حفاری های نفتی) می تواند بر روی کابل ها کاهش یابد. محموله دارای محدودیت وزن است، اما هیچ محدودیت اندازه عملی وجود ندارد.

نسل اول موشک های واریلیف توسط موتورهای استاندارد هواپیما بوجود می آیند. اما بیرونی آلومینیومی سفت و سختی را ارائه می دهد که توانایی تولید انرژی خورشیدی را در مدل های بعدی فراهم می کند. انرژی لازم برای بالا بردن کشتی هوایی  لازم نیست و سرعت می تواند براساس قابلیت دسترسی به انرژی خورشیدی متفاوت باشد.این به این معنی است که خدمات هزینه صفر کربن، سوخت صفر امکان پذیر است. در حال حاضر هیچ تدارکات جایگزین قابل توجهی وجود ندارد که بتواند انتشار کربن صفر داشته باشد، بنابراین ما انتظار داریم که این ویژگی به یک بخش قابل توجه و رشد بخش مصرف کننده "سبز" تجاوز کند.

در حالی که تمرکز اولیه بر روی بارگیرهای باربری است، پتانسیل واضح برای فناوری بالابر متغیر برای استفاده از سیستم های ارتباطی استاتیک و قابل حمل (شبه ماهواره ها) وجود دارد. مزایای استفاده از ماهواره ها: هزینه کم یا بدون راه اندازی، قابلیت بازپرداخت / ارتقاء قابلیت بارگیری، تداخل صفر از سکوهای دیگر، قابلیت مانور، تأخیر سیگنال بسیار کمتر نسبت به ماهواره های ژئواسترایی، و راه اندازی رایگان ارتعاش (باز کردن امکان استفاده از اجزای موجود در موشک ماهواره های پرتاب شده) قدرت از خورشید PV و باتری در دسترس خواهد بود.

فیلم های این پروژه آینده دار:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

با تشکر

حسن

 

 



 
درباره وبلاگ

به وبلاگ کشتی هوایی ایران خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ِکشتی هوایی و آدرس airship.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 29
بازدید کل : 2805
تعداد مطالب : 48
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1