var data = ''; document.write(data); var data = ''; document.write(data); var data = ''; document.write(data); نگاه برنامه کلیک فارسی بی بی سی به موضوع کشتی هوایی
 
ِکشتی هوایی
طراحی و ساخت کشتی هوایی و تلاش برای بومی سازی تکنولوژی هواوفضا
چهار شنبه 22 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 17:57 ::  نويسنده : فلایت سازان       

سلام

در پست های قبلی در مورد سرمایه گذاری و ساخت کشتی هوایی در انگلستان مطلب مفصلی داشتم.دریروز هم در برنامه کلیک هم به موضوع پرداخته بود که من آن را ادیت کردم و در این قسمت برایتان قرار می دهم.
اندازه کشتی هوایی:
آشیانه:
اهداف:
 
و بالاخره فیلم BBC و برنامه کلیک:برنامه 95-02-21
فیلم در:


چهار شنبه 8 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 13:17 ::  نويسنده : فلایت سازان       

علاقه لاکهید مارتین غول صنایع هواو فضا و نظامی آمریکا به موضوع کشتی هوایی و امکانات بل قوه آن موجب شده سرمایه و منابع خوبی برای این بخش از صنعت آینده فراهم گردد. می توانید عکس پروژه لاکهید را در ابتدای صفحه این شرکت که بصورت اسلاید هست ببینید.

 http://www.lockheedmartin.com/

حال به تاریخچه این شرکت و اینکه از کجا شروع شده نگاهی می اندازیم.

لاکهید کورپوریشن، شرکت هوافضای آمریکایی بود، که در سال ۱۹۱۲ توسط آلن لاگهید با مشارکت برادرش مالکوم لاگهید، در سان فرانسیسکو، تحت نام آلکو هیدرو-اروپلن کمپانی تأسیس شد.

این شرکت در سال ۱۹۱۶ به در سنتا باربارا، کالیفرنیا منتقل شد و نام آن نیز به لاگهید ایرکرفت کمپانی تغییر پیدا کرد. شرکت لاگهید در سال ۱۹۲۱ در پی رکود مالی پس از جنگ جهانی اول اعلام ورشکستگی کرد و تولیدات کارخانه خود در سنتا باربارا را متوقف نمود.

در سال ۱۹۲۶ آلن لاگهید، جک نورتروپ (مؤسس شرکت نورتروپ) و کنت جی، با تغییر اندکی که در نام کمپانی دادند، اقدام به راه‌اندازی شرکت جدیدی بنام لاکهید کورپوریشن، با استفاده از دارایی‌های شرکت ورشکسته لاگهید، نمودند. این شرکت در طول دو سال نخست آنچنان موفق عمل کرد، که در سال ۱۹۲۹ در هر هفته ۵ هواپیما تولید می‌کرد.

شرکت لاکهید کورپوریشن در طول سال‌ها فعالیت در عرصه صنایع هوافضا، همواره به‌عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان هواپیماهای تجاری، ترابری و نظامی، جهان شناخته می‌شد. از تولیدات این شرکت می‌توان به:لاکهید پی-۳۸ لایتنینگ، لاکهید سی-۱۴۱ استارلیفتر، لاکهید سی-۵ گالکسی، لاکهید یو-۲، لاکهید ای‌سی-۱۳۰، لاکهید اس آر-۷۱ و لاکهید ایکس-۷ اشاره کرد.

  فیلم در وبلاگ میهن بلاگ یا آپارات در دسترس است.

 گلن ال. مارتین کمپانی، شرکت فرآوران هوافضایی آمریکایی بود، که در زمینه طراحی و ساخت انواع هواگردها، موشک‌های بالستیک قاره‌پیما، شاتل‌های فضایی، فضاپیماها و تجهیزات فضانوردی فعالیت می‌نمود.

شرکت گلن ال. مارتین کمپانی در سال ۱۹۱۲ توسط خلبان آمریکایی، گلن لوتر مارتین در سانتا آنا، کالیفرنیا راه‌اندازی شد و در سال ۱۹۱۶ با شرکت برادران رایت، یعنی رایت کمپانی ادغام گردید و شرکت رایت-مارتین تشکیل شد. در پی عملکرد نه چندان موفق کمپانی رایت-مارتین، گلن مارتین از این شرکت جدا شد و دومین شرکت با نام گلن ال. مارتین کمپانی، را در سال ۱۹۱۷ در کلیولند، اوهایو تأسیس کرد، گرچه مارتین بعدها شرکت رایت-مارتین را خریداری و در شرکت خود ادغام نمود.

گلن ال. مارتین کمپانی بعدها در سال ۱۹۶۱ با آمریکن-مریتا کورپوریشن ادغام شد، که در پی آن شرکت مارتین مریتا تشکیل گردید. بخش هواپیماسازی شرکتمارتین مریتا، بطور کامل از دارایی‌های شرکت گلن ال. مارتین بوجود آمد.

مارتین مریتا، شرکت خوشه‌ای آمریکایی بود، که در حوزه‌های فناوری هوافضا، الکترونیک و صنایع شیمیایی فعالیت می‌کرد.

این شرکت که در سال ۱۹۶۱ از ادغام دو شرکت گلن ال. مارتین کمپانی و آمریکن-مریتا کورپوریشن تأسیس گردید. شرکت مارتین مریتا سال‌ها بعنوان یکی از پیشتازان صنایع شیمیایی و تولید رنگ‌های صنعتی، طراحی و ساخت هواگردها و موشک‌های بالستیک قاره‌پیما، همچنین تجهیزات الکترونیکی و لوازم برقی خانگی فعالیت می‌نمود.

از تولیدات مارتین مریتا می‌توان به: مارتین بی-۱۰، مارتین ایکس‌بی-۱۶، مارتین پی۶ام سیمستر و مارتین مریتا ایکس-۲۴ای اشاره کرد.

شرکت لاکهید مارتین در ۱۵ مارس ۱۹۹۵ از ادغام شرکت‌های لاکهید کورپوریشن و مارتین مریتا تأسیس شد. رایزنی‌های میان تیم‌های مدیریتی دو شرکت، از ماه مارس سال ۱۹۹۴ آغاز گردید، که در نهایت به توافق ۱۰ میلیارد دلاری در ۳۰ اوت ۱۹۹۴ انجامید.

این قرارداد در ماه مارس ۱۹۹۵ زمانی که سهامداران این دو شرکت به ادغام رأی مثبت دادند، نهایی و به مرحله اجرا گذاشته شد. بخش‌هایی از دو شرکت نیز پس از سازماندهی مجدد، بصورت شرکت‌های مستقل ثبت گردیدند. در اواخر سال ۱۹۹۵ بخش تولید مصالح ساختمانی و استخراج معادن شرکت مارتین مریتا تحت نام شرکت معادن مارتین مریتا، بعنوان یک شرکت سهامی عام در شهر رالی، کارولینای شمالی تاسیس شد.

نمونه‌ای دیگر از این شرکت‌ها، ال-۳ کامیونیکیشنز می‌باشد، که طبق توافق انجام شده میان مدیران ارشد دو شرکت، بخش صنایع دفاعی متوسط از بدنه هر دو شرکت، بصورت یک شرکت اسپین-آف، تفکیک و در سال ۱۹۹۷ به کنسرسیوم سه جانبه‌ای با حضور فرانک لانزا، رابرت لاپنتا و برادران لیمن واگذار گردید. ال-۳ برگرفته از حروف نخست نام‌خانوادگی سه سرمایه‌گذار آن؛ لانزا، لاپنتا و لیمن، می‌باشد. شرکت ال-۳ کامیونیکیشنز در حال حاضر یکی از ۱۰ پیمانکار اصلی، طرف قرارداد وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا، وزارت امنیت داخلی ایالات متحده آمریکا، جامعه اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا و ناسا به‌شمار می‌آید.

در ۲۲ آوریل سال ۱۹۹۶، لاکهید مارتین اقدام به خریداری بخش تولید تجهیزات دفاعی و سیستم‌های الکترونیکی شرکت لورال کورپوریشن به ارزش ۹٫۱ میلیارد دلار نمود. در ۱۶ ژوئیه سال ۱۹۹۸ مدیران شرکت لاکهید مارتین پیشنهادی به ارزش ۸٫۳ میلیارد دلار را برای خریداری شرکت نورثروپ گرومن ارائه نمودند، که در صورت تأئید این طرح، دو شرکت در یکدیگر ادغام شده و شرکت جدید، با نام لاکهید نورتروپ شکل می‌گرفت. این طرح با مخالفت دولت فدرال مواجه گشت، زیرا شرکت جدید ۲۵٪ درصد از بودجه سالیانه وزارت دفاع ایالات متحده را به خود اختصاص می‌داد، که این موضوع امکان انحصار شرکت بر بازار صنایع دفاعی و در نهایت کنترل شرکت جدید بر دولت فدرال را مطرح می‌کرد.

پروژه کشتی هوایی لاکهید مارتین:

 فیلم در وبلاگ میهن بلاگ یا آپارات در دسترس است.

 وضعیت کنونی

کارکنان شرکت لاکهید مارتین در سال ۲۰۰۶ بیش از ۱۳۰ هزار نفر اعلام گردید. درآمد این شرکت در سالِ ۲۰۰۴ حدود ۳۵ میلیارد و ۵۲۶ میلیون دلار بوده‌است. گرچه شمار کارکنان این شرکت در سال ۲۰۱۳ به ۱۱۶ هزار نفر کاهش پیدا کرد، ولی میزان درآمد سالیانه آن معادل ۴۵٫۳۵ میلیارد دلار بوده، که نسبت به سال ۲۰۱۲ افزایش داشته است.

دفتر مرکزی شرکت لاکهید مارتین در شهر بتزدا در ایالتِ مریلند قرار دارد. لاکهید مارتین در حال حاضر دومین تولید کننده صنایع نظامی جهان به‌شمار می‌آید.

محصولات:

موشک ترایدنت ۲، تولید لاکهید مارتین، در حال شلیک از زیردریایی

محصولاتِ عمده شرکت لاکهید مارتین از فهرست زیر تشکیل شده است:

محصولات فعلی

برخی از محصولات فعلی شرکت لاکهید مارتین

محصولات پیشین



 
درباره وبلاگ

به وبلاگ کشتی هوایی ایران خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ِکشتی هوایی و آدرس airship.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 48
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1